COYOTE BEANTWOORDT AL UW VRAGEN


 

1. MIJN ACCOUNT, MIJN BESTELLING                           

1.1. Hoe kan ik mijn Coyote registreren ?

1.2. Hoe kan ik inloggen op mijn gebruikersruimte ?

1.3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik inloggen ?

1.4. Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen ?

1.5. Waar kan ik de status van de verzending van mijn bestelling controleren ?

1.6. Waar vind ik mijn facturen ?

  

2. MIJN ABONNEMENT                                                     

2.1. Hoe een abonnement afsluiten ?

2.2. Wat zijn de abonnementsformules ?

2.3. Waar kan ik informatie betreffende mijn abonnement vinden ?

2.4. Hoe een abonnement overdragen van het ene naar een ander type Coyote ?

2.5. Hoe een Coyote registreren, die werd aangekocht bij een derde ?

2.6. Waar installeer ik de Coyote in mijn voertuig ?

  

3. MIJN COYOTE, MIJN DIENSTEN                                 

3.1 Hoe mijn toestel updaten ?

3.2. In welk land werkt mijn toestel ?

3.3. Wat is een verkenner ?

3.4. Waarom is er geen enkele verkenner aangegeven op mijn toestel ?

3.5.  Wat betekenen de sterren op de informatie van de verkenners ?

3.6.  Hoe kan ik mijn Coyotevertrouwensindex verhogen ?

3.7.  Hoe werkt de informatie over de aanwezigheid van een mobiele radar of een zone met verkeershinder ?

3.8. Hoe wordt de database met vaste radars beheerd ?

3.9. Waarom zijn sommige snelheidsbeperkingen fout ? Hoe kan ik een wijziging in de maximumsnelheid doorgeven aan de database van Coyote ?

3.10. Zal mijn Coyote me ook waarschuwen bij trajectcontroles ?

3.11. Wat zijn de toepassingen van spraakherkenning ?

3.12. Welk soort verkeershinder kan ik signaleren met mijn Coyote?

3.13. Hoe schakel ik de ‘Demo’-modus uit ?

3.14. Hoe schakel ik de biep voor overdreven snelheid uit ?

3.15. Welke Bluetooth headsets zijn compatibel met de nieuwe Coyote ?

3.16. Hoe een vaste radar melden die niet in de database van Coyote staat ?

 

 

4ICOYOTE                                                                       

4.1. Welke terminals zijn compatibel met iCoyote ?

4.2. Hoe installeer ik iCoyote op mijn Iphone ?

4.3. Hoe installeer ik iCoyote op Android ?

4.4. 30 dagen kennismakingsperiode

4.5. Hoe koop ik een abonnement op iCoyote ?

4.6. Hoe gebruik ik iCoyote gratis via een Coyote ID ?

4.7. Hoe kan ik mijn iCoyote-abonnement overdragen ?

4.8. Hoe draag ik mijn abonnement over van een Iphone naar een Iphone ?

4.9. Hoe koppel of ontkoppel ik mijn toestel aan/van mijn toepassing ?

4.10. Annulering en terugbetaling van het iCoyote-abonnement

4.11. Gebruik van iCoyote in Europa

4.12. DATA-verbruik

4.13. Bij problemen

 

5. PETERSCHAP                                                                

5.1.Hoe werkt het peterschap ?

5.2.Hoe word ik peter van een vriend ?

5.3. Hoe genieten van een peterschapsaanbod ?

 

1. MIJN ACCOUNT, MIJN BESTELLING                                             

 1.1. Hoe kan ik mijn Coyote registreren?

Registreer je nieuwe Coyote op onze website www.coyotesystems.be door te klikken op de link “REGISTRATIE VAN M'N COYOTE”.



Door je Coyote te registreren:

  • activeer je de garantie op je product,
  • kan je heel eenvoudig je account beheren,
  • kan je op elk moment je abonnement online vernieuwen op de Coyote-diensten,
  • kan je onze nieuwsbrief ontvangen, die je op de hoogte houdt van alle Coyote-nieuwtjes,
  • word je een volwaardig lid van onze Coyote-Community

 


 

1.2. Hoe kan ik inloggen op mijn gebruikersruimte?

Klik bovenaan rechts op de tab "MIJN ACCOUNT" en voer uw login en wachtwoord in.

 


1.3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik inloggen?

Als u uw wachtwoord vergeten bent, klik dan op de koppeling "WACHTWOORD VERGETEN? “ U ontvangt uw toegangscode via mail.
BELANGRIJK: Om in te loggen op uw gebruikersruimte kan u ook via de tab “REGISTREREN” gaan om de ID opnieuw in te voeren en de 4 laatste cijfers van het SN-nummer van het toestel.

 


1.4. Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Ga rechtstreeks naar “Mijn account” om je persoonlijke gegevens aan te passen.

Klik op het menu “MIJN PERSOONLIJKE GEGEVENS”, en vul de nieuwe gegevens in.

Door je persoonlijke gegevens in je account te wijzigen, zullen de volgende facturen aangemaakt worden aan de hand van deze nieuwe gegevens.

Een reeds aangemaakt factuur kan niet gewijzigd worden.

 


1.5Waar kan ik de status van de verzending van mijn bestelling controleren?

U hebt een bestelling geplaatst op onze internetsite en u wenst de leveringsdatum te weten?

In het algemeen en buiten overmacht, wordt een bestelling op www.coyotesystems.be geleverd binnen een termijn van 8 dagen vanaf de datum van de betaling van de bestelling. Een e-mail informeert u 72 uren op voorhand de datum van de levering.

 


 1.6. Waar vind ik mijn facturen?

U vindt al uw facturen in uw gebruikersruimte, links in het menu op de koppeling "MIJN BESTELLINGEN".
BELANGRIJK: Enkel de facturen gemaakt door het bedrijf Coyote System zullen in dit menu afgebeeld worden. Wij beschikken niet over de facturen gemaakt door onze distributeurs, wanneer een aankoop gebeurde bij een van hen.

 

 

 

2. MIJN ABONNEMENT                                                                       

2.1. Hoe een abonnement afsluiten?

Om een abonnement af te sluiten verbindt u zich met uw gebruikersruimte. Dan klikt u links in het menu op de koppeling "ABONNEMENT".

U kan ook contact opnemen met onze abonnementendienst op 010/47.14.90010/47.14.90, van maandag tot donderdag van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 17u30 en vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 15u30

 


2.2. Wat zijn de abonnementsformules?

Wij herinneren eraan dat al onze toestellen in het begin over een gratis abonnementsperiode beschikken (afhankelijk van de offertes en de toestellen).
 
Na afloop van die aanvankelijke abonnementsperiode stelt Coyote System u 4 abonnementsformules voor:
€ 450 (incl. btw) voor een abonnement van 48 maanden of een besparing van 10 maanden gratis abonnement!
€ 350 (incl. btw) voor een abonnement van 36 maanden of een besparing van 7 maanden gratis abonnement!
€ 250 (incl. btw) voor een abonnement van 24 maanden of een besparing van 7 maanden gratis abonnement!
€ 144 (incl. btw) voor 12 maanden abonnement.

 


 2.3. Waar kan ik informatie betreffende mijn abonnement vinden?

Om het saldo van uw abonnement te raadplegen, gaat u naar uw gebruikersruimte. Dan klikt u links in het menu op de koppeling "ABONNEMENT".

U vindt alle informatie over uw abonnement ook terug in het menu van uw Coyote onder ‘Mijn info’.

Indien u de toepassing iCoyote gebruikt, kunt u rechtstreeks naar het 'Menu', 'Parameters, 'Coyote' van uw toepassing gaan.

 


2.4. Hoe een abonnement overdragen van het ene naar een ander type Coyote?

Je hebt een nieuwe Coyote en je wil jouw lopende abonnement naar dit nieuwe toestel overbrengen.


Het overdragen van een abonnement is mogelijk onder de volgende voorwaarden:

  • De beide apparaten moeten op jouw naam geregistreerd zijn
  • Als je jouw abonnement overdraagt naar een derde, moet je ons een bewijs van stopzetting van het abonnement bezorgen, samen met een kopie van je identiteitskaart.
  • Het over te dragen abonnement moet lopende zijn en vooraf betaald. Een gratis abonnementperiode of een abonnementperiode als onderdeel van een aanbod kan niet worden overgedragen.

 

Je kan de overdracht van je abonnement aanvragen door een e-mail te sturen naar support@coyotesystems.be, met het ID-nummer van je vorige toestel en het ID-nummer van het nieuwe toestel.

Binnen 48 tot 72 uur na de aanvraag ontvang je een e-mail ter bevestiging.

 


 2.5. Hoe een Coyote registreren, die werd aangekocht bij een derde?
Je nam een Coyote over van een andere gebruiker, en je wil die gaan gebruiken?

Een eenvoudige brief volstaat! Je moet een attest van overdracht bijvoegen, ondertekend door de vorige eigenaar, samen met een kopie van zijn/haar identiteitskaart.
De hieronder vermelde elementen moeten op dit attest voorkomen:
- Het ID-nummer van de Coyote
- De gegevens van de vorige eigenaar
- Jouw gegevens

Je kan deze brief naar het volgende adres sturen:


Klantenservice
Coyote Systems Benelux
Franklinlaan 5B
1300 Waver

Je ontving een bevestiging dat je aanvraag behandeld werd? Registreer je nieuwe Coyote op onze website www.coyotesystems.be door te klikken op de link “REGISTRATIE VAN M'N COYOTE

 


2.6. Waar installeer ik de Coyote in mijn voertuig?

Bij de aankoop van je Coyote kreeg je een magneet die je op je dashboard kunt plakken.

Je kan hem ook installeren op je voorruit in het thermisch neutrale gedeelte (de zwarte zone in de buurt van de achteruitkijkspiegel).

Coyote biedt ook diverse accessoires aan om het toestel op verschillende manieren in het voertuig te installeren. Neem eens een kijkje op www.coyotesystems.be in de onlin-winkel. 

 

3. MIJN COYOTE, MIJN DIENSTEN                                  

Voor alle vragen in verband met storingen aan het toestel verwijzen wij naar de rubriek ‘AfterSales Service’ op de site www.coyotesystems.be

 

3.1 Hoe mijn toestel updaten?

De updates worden automatisch verstuurd naar alle Coyotetoestellen. De gebruiker hoeft niets te doen. Telkens het toestel opstart, zal het de laatste update van de functies en van de vaste radars opladen…

De verbinding van het toestel aan een computer zorgt enkel voor het herladen van de batterij. Enkel wanneer het toestel gebruikt wordt, zal de update gebeuren.

 


3.2. In welk land werkt mijn toestel?

Hierbij de lijst met de landen waarin u beschikt over de Coyoteservice (informatie gevarenzone):
Andorra, België, Kroatië, Spanje, Finland, Europees Frankrijk, Duitsland Hongarije, Ierland, Italië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Noorwegen, Nederland, Polen, Portugal, Tsjechische Republiek, Roemenië, Verenigd Koninkrijk, Slowakije, Slovenië, Zweden, Oekraïne, Rusland, Verenigde Staten.

 


3.3. Wat is een verkenner?

Op wegen en snelwegen is een verkenner een lid van de community die op hetzelfde stuk weg heeft gereden als u tijdens het voorbije half uur. Hij kan zowel in uw rijrichting als in de tegengestelde rijrichting gereden hebben (in te stellen in uw gebruikersruimte in de rubriek “Verkenners"). Of rechtstreeks in uw toestel onder de rubriek ‘Verkenners’).


Op secundaire wegen en in de stad is een verkenner een lid van de community die op minder dan 5 kilometer is gepasseerd gedurende dezelfde periode.
Die informatie wordt elke 5 minuten op uw Coyote geüpdatet.

 


3.4. Waarom is er geen enkele verkenner aangegeven op mijn toestel?

In een eerste fase controleert u of de parameter van de verkenners wel degelijk actief is in uw gebruikersruimte.

Als alle parameters goed zijn, betekent dit gewoon dat u rijdt op een as waar geen enkel lid van de community gepasseerd is tijdens de vorige periode.

Vergeet niet dat bepaalde secundaire assen nog niet volledig gecodeerd zijn in onze database.
Controleer ook of uw abonnement nog wel geldig is.

 


3.5.  Wat betekenen de sterren op de informatie van de verkenners?

Het gaat om een vertrouwensindex van nul tot drie sterren die wordt toegekend aan elke Coyotegebruiker.

Dit is een exclusieve functie van Coyote die de leden van de community kwalificeert in functie van de betrouwbaarheid van de informatie die ze doorgeven.

 


3.6.  Hoe kan ik mijn Coyotevertrouwensindex verhogen?

Door de frequentie van het gebruik, door het exact doorgeven van nieuwe mobiele radars en de pertinente bevestiging van de reeds doorgegeven radars of, door de weerlegging als ze niet meer aanwezig zijn. Ten slotte door geen valse alarmen te genereren.

 


3.7.  Hoe werkt de informatie over de aanwezigheid van een mobiele radar of een zone met verkeershinder?

Het werkingsprincipe van de Coyote is de community. U moet “geven” om te kunnen “krijgen".

Met andere woorden de risicozones die u gemeld worden, zijn afkomstig van een andere Coyotebezitter die ze gezien heeft en op de knop heeft gedrukt.

Het is dus de waakzaamheid en de aandacht van elk van de leden van de community die bijdraagt tot de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de informatie. U bent de verkenner van de mensen die u volgen.

Die moeten dus op u kunnen vertrouwen. Wanneer u op de knop van uw toestel drukt, wordt de informatie in realtime doorgegeven aan de volledige community zolang ze bevestigd wordt door de andere verkenners.
 


3.8. Hoe wordt de database met vaste radars beheerd?

Onze database met vaste radars wordt dagelijks geactualiseerd met informatie ontvangen door onze partners en doorgegeven door onze gebruikers.

 


3.9. Waarom zijn sommige snelheidsbeperkingen fout? Hoe kan ik een wijziging in de maximumsnelheid doorgeven aan de database van Coyote ?

De informatie over de snelheidsbeperking wordt ons bezorgd door onze partners. Hoewel die alles in het werk stellen om zeer betrouwbare gegevens te verschaffen, zijn ze niet altijd in staat de evolutie van deze beperkingen, die soms frequent is in bepaalde zones, op de voet te volgen.
 

Wij hebben procedures geïmplementeerd voor de controle en verbetering van de betrouwbaarheid van die informatie. Bij elke update van uw toestellen laden onze servers de meest betrouwbare informatie op. Maar die kunnen de waakzaamheid van de bestuurder niet vervangen. Hij/zij blijft als enige verantwoordelijk voor het kennen van de snelheid op de genomen weg. 

Merkt u dat de snelheidsbeperking die uw Coyote aangeeft niet de juiste is op de plaats waar u rijdt? Dan kunt u de juiste snelheidsbeperking ingeven. Eens die bevestigd is, wordt ze automatisch ingesteld in uw Coyote.
 

Werkt op de Mini Coyote V2, Mini Coyote Plus, Nieuwe Coyote.

  • Op een mini V2 of Mini plus: al rijdend, druk lang op de middelste knop (4 sec), ga naar ‘snelheid corrigeren’ en ‘ kies de snelheidslimiet’.
  • Op de Nieuwe Coyote: Kies het scherm ‘snelheid wijziging’

- Thema Klassiek: verkeersbord snelheidsbeperking
- Thema Wijzerplaat: knop “?”


Geef dan de nieuwe snelheidsbeperking in, ofwel door op het scherm te drukken, ofwel door ze in te spreken via de spraakherkenning (enkel van toepassing voor de Nieuwe Coyote)

 


3.10. Zal mijn Coyote me ook waarschuwen bij trajectcontroles?

Een trajectcontrole is een automatische radar, die toelaat de gemiddelde snelheid te berekenen tussen twee punten op enkele kilometers van elkaar.

Goed nieuws! De Coyote-toestellen van het type Mini Coyote Plus en Nieuwe Coyote zullen trajectcontroles verklikken.

Je Coyote geeft de toegelaten snelheid aan, je werkelijke snelheid en je gemiddelde snelheid over het traject.

       

 

       

 


3.11. Wat zijn de toepassingen van spraakherkenning ?

Je kan een waarschuwing via spraakherkenning bevestigen zodra het bevestigingscherm oplicht door "ja", "neen" of "ik weet het niet" in te spreken.

Opgelet: voor een optimale werking van de spraakherkenning is het belangrijk de Coyote niet voor een ventilatierooster te plaatsen of niet te gebruiken met de radio aan.
Nieuw! Voortaan is spraakherkenning ook bruikbaar in de volgende situaties:

- Om een snelheidsbeperking te corrigeren:Druk op de aangewezen knop (vak snelheidsbeperking op de Classic interface of knop ‘?’ op de Wijzerplaatinterface) en spreek de juiste snelheidsbeperking in. Opgelet: zolang de nieuwe beperking niet is bevestigd door onze teams verschijnt ze in het geel op het toestel.

Vanaf het voorjaar zal een verdere verbetering het mogelijk maken om de nieuwe snelheidsbeperking door te geven aan de rest van de Community van zodra ze is gevalideerd door onze teams. Informatie afkomstig van de leden die wordt geacht betrouwbaar te zijn zal dan aan de gehele Community worden doorgegeven. Zo wordt de kwaliteit van de informatie voortdurend verbeterd, dankzij de betrokkenheid en medewerking van de Community en de inspanningen van onze teams.

- Om duidelijke verkeershinder te signaleren:
Klik op ‘verkeershinder signaleren’ en spreek de aard van de hinder in (ongeval, file, stilstaand voertuig, obstakel, gevaarlijke situatie, wegversmalling).

 


3.12. Welk soort verkeershinder kan ik signaleren met mijn Coyote?

Nieuw! Hier is de lijst met hindernissen die je kan signaleren:

  • ongeval,
  • file,
  • stilstaand voertuig,
  • obstakel,
  • gevaarlijke situatie (in het bijzonder een glad wegdek)
  • wegversmalling: tijdelijke vernauwing van de wegbreedte, doorgaans als gevolg van werken of afsluiting van een wegstrook op wegen met meerdere stroken.


In het bovenstaande scherm kies je het soort hindernis door op het toetsscherm te drukken of via spraakherkenning.

Indien de oorzaak van de verkeershinder niet wordt vermeld in de waarschuwing, kan de gebruiker deze via zijn Coyote specificeren (ongeval, wegversmalling, ...) na bevestiging. Zo beschikt de voltallige Community over preciezere informatie. Ben je niet zeker over de oorzaak van de hinder, druk dan op annuleren.

 


3.13. Hoe schakel ik de ‘Demo’-modus uit ?

Een geactiveerde ‘demo’-modus schakel je als volgt uit:
1 – Schakel het toestel uit
2 – Schakel het toestel opnieuw in
3 – Bij het inschakelen: sluit het venster voor de geluidsinstelling dat automatisch verschijnt bij het inschakelen in demomodus
4 – Druk op "MENU" om het menu te openen
5 – Schakel de demomodus uit door in Instellingen/Demomodus naar onder te scrollen en op Neen te drukken
6 – Verlaat het menu door op het exiticoon in de rechterbovenhoek te drukken. (Opgelet: indien het toestel wordt uitgeschakeld voordat je het menu verlaat door op het icoon te drukken, blijft het toestel in demomodus).
7 – Het toestel wordt uitgeschakeld en start opnieuw op in normale modus.

 


3.14. Hoe schakel ik de biep voor overdreven snelheid uit ?

Voor een verhoogd comfort is het voortaan mogelijk om met een enkele klik het geluid uit te schakelen gedurende de waarschuwing. Daarvoor druk je gewoon op de luidsprekerknop die bovenaan rechts in het scherm verschijnt. Aan het einde van de waarschuwing wordt het geluid automatisch weer ingeschakeld.


3.15. Welke Bluetooth headsets zijn compatibel met de nieuwe Coyote ?

De Coyote kan worden verbonden met een draadloze Bluetooth-headset, bijvoorbeeld voor gebruik op een gemotoriseerde tweewieler.

  • Zet de handsfreekit op. U dient te blijven duwen op de knop totdat hij eerst rood, dan blauw en dan rood en blauw flikkert tegelijkertijd (zoals de politie)
  • Zet de handsfreekit op detecteerbare modus. (zie handleiding van de handsfreekit) Zonder deze handeling zal de handsfreekit niet zichtbaar zijn door Coyote (noch door een ander toestel)
  • Zet de Coyote aan.

 

Ga naar het menu van je toestel (toegankelijk wanneer je stil staat) om de headset te activeren, en ga vervolgens naar "Instellingen/Bluetooth". Druk op "Bluetooth activeren" en daarna op "Toestel zoeken". Hierna volgt een lijst met compatibele modellen (die later verder zal worden uitgebreid):

-BMW headsetsysteem 6 met het originele "BMW Motorrad Comunication system"
-Scala Rider G9
-Scala Rider G4
-Scala Rider Team Set Pro
-Sena

Nieuw!
- Scala rider TS pro
- Cellular line F3
- Cellular line F3s
- Cellular line F4
- Midland no name
- Blackberry VM-605
- Twiins LSA
- Jabra BT8010
- SMH5

- Scala Rider Q1 et Q1 teamSet

- Scala Rider Q3 et Q3 MultiSet

Externe gps-antennes:
- Qstarz
- GNS 1000

Om een nieuw bluetooth randapparaat te kunnen gebruik met de Coyote:
- Klik op ‘Menu’ => ‘INSTELLINGEN’ => ‘Bluetooth’ => ‘Terugzetten op 0’.
- Klik op ‘Menu’ => ‘INSTELLINGEN’ => ‘Bluetooth’ => ‘Activeren’ => ‘NEEN’.
- Schakel het toestel uit en zet het opnieuw aan.
- Doorloop de aanmeldprocedure opnieuw.

 


3.16. Hoe een vaste radar melden die niet in de database van Coyote staat ?

Werkt op de Mini Coyote V2, Mini Coyote Plus, Nieuwe Coyote.
Om een vaste radar die niet staat gesignaleerd door uw Mini V2, Mini Plus of Nieuwe Coyote, gebruik de functie om een vaste radar te bevestigen:

  • Op een mini V2 of Mini plus: al rijdend, druk lang op de middelste knop (4 sec), ga naar ‘vaste melden’ en nadien ‘melden’.
  • Op de Nieuwe Coyote: druk op de knop om een mobiele radar te melden. U hebt 5 seconden om op de knop te duwen om het type te veranderen. (onderaan rechts) waar je verschillende types van bevestiging kan kiezen. Kies ‘Vaste radar’.

 


 

3.17.Waarschuwt m’n Coyote mij als er meerdere problemen tegelijkertijd zijn op dezelfde locatie?

Soms doen er zich op dezelfde plek meerdere problemen tegelijk voor. Om ervoor te zorgen dat u in zo’n geval altijd veilig en ontspannen verder kunt, afficheert uw Coyote voortaan de twee belangrijkste waarschuwingen voor dezelfde locatie tegelijkertijd. De primaire waarschuwing ziet u groot op het scherm, de secundaire verschijnt bovenaan als een tab.

               


3.18. Wat is de vooruitziende modus?

In de vooruitziende modus kunt u de gebeurtenissen weergeven die zich zullen voordoen binnen de volgende 30 km op uw traject.

 

             

      

Toegang tot deze modus : op het scherm dat u krijgt tijdens het rijden glijdt u met uw vinger van rechts naar links.

Om hem te verlaten: glijd met uw vinger van links naar rechts om terug te keren naar het scherm bij het rijden

                             

! Uitsluitend in het profiel EXPERT

 

 

4ICOYOTE                                                                       

Indien je problemen ondervindt met uw iCoyote, aarzel niet om onze hulp op onderstaande link te raadplegen

Versie Iphone: http://iphone.coyotesystems.com/help/7/be/nl/

Versie Android : http://android.coyotesystems.com/help/6.52/be/nl/

Versie Windows Phone : http://windowsphone.coyotesystems.com/help/7/bl/nl/

 

Er is eveneens onlinehulp beschikbaar via het menu van je toepassing. 

Alvorens tot de installatie over te gaan, nog enkele belangrijke punten om te onthouden: 

  • De toepassing werkt niet op rooted gsm / jailbroken. Coyote System biedt in dat geval geen ondersteuning.
  • Het is noodzakelijk de meest recente update van de toepassing te downloaden.
  • Een update van je gsm-versie is noodzakelijk.
  • De via e-mail ontvangen activitatielink moet binnen 24 u worden gevalideerd.

 


4.1. Niet-compatibele terminals

Bepaalde terminals ondersteunen de iCoyote-toepassing niet:

  • HTC Dream (G1) / Magic (G2)
  • HTC Hero
  • Samsung Galaxy (1)
  • HTC Wildfire / Tatoo
  • Samsung Spica / Teos / Naos

Bepaalde terminals zijn wel compatibel maar leveren mindere prestaties:

  • HTC Desire / Nexus One
  • Motorola Droid / Milestone
  • HTC Legend

 


4.2. Hoe installeer ik iCoyote op mijn Iphone ?

Om de iCoyote-toepassing (opnieuw) op je Iphone te installeren:

  • Download de toepassing via je Apple Store
  • Schakel na installatie van de toepassing GPS en 3G in op je telefoon
  • Zet de toepassing aan en wacht tot ze de gps-signalen ontvangt
  • Voer je e-mailadres in voor de registratie en valideer

 

Je ontvangt daarop via e-mail (mailbox of ongewenste e-mail) een activatielink die je binnen 24 uur moet valideren. Klik de link aan via je gsm.

Had je een betaalabonnement op je voormalige iCoyote-toepassing op Iphone en wens je dat te behouden? Voer in dat geval de herstelcode in het ‘COYOTE’-menu van je toepassing in.

Deze herstelcode heb je via e-mail ontvangen. Heb je ze verloren? Voer je registratie-e-mailadres in het gedeelte ‘herstelcode’ van de online hulp in die via je toepassing beschikbaar is. Je ontvangt je herstelcode dan via e-mail.

Opgelet: de herstelcode werkt enkel indien het registratie-emailadres voor de nieuwe toepassing hetzelfde is als dat voor de oude.

 


4.3. Hoe installeer ik iCoyote op Android ?

Om de iCoyote-toepassing (opnieuw) op Android te installeren:

  • Download de toepassing via je Play Store
  • Schakel na installatie van de toepassing GPS en 3G in op je telefoon
  • Zet de toepassing aan en wacht tot ze de gps-signalen ontvangt
  • Voer je e-mailadres in voor de registratie en valideer
  • Ga naar het menu van de toepassing bovenaan links van de homepage
  • Ga naar de rubriek ‘COYOTE’
  • Klik vervolgens op ‘Mijn online account raadplegen’
  • Kies het vlaggetje dat overeenstemt met het land van registratie (België)
  • Nieuwe klanten registreren zich door een account aan te maken. Bestaande klanten voeren hun gebruikersnaam en wachtwoord in.

Je ontvangt daarop via e-mail (mailbox of ongewenste e-mail) een activatielink die je binnen 24 uur moet valideren. Klik de link aan via je gsm.

Had je een betaalabonnement op je voormalige iCoyote-toepassing op Android en wens je dat te behouden? Stuur in dat geval een e-mail naar support@coyotesystems.be met vermelding van je oude en je nieuwe ID-nummer (of desgevallend je e-mailadres). Het abonnement zal worden overgedragen: binnen 48 tot 72 uur na de aanvraag ontvang je een e-mail ter bevestiging.


4.4. 30 dagen kennismakingsperiode

Na aankoop van de toepassing beschik je over een kennismakingsperiode van 30 dagen.

Na het verstrijken van deze periode krijg je de vraag om een abonnement te kopen of een "Coyote ID" in te voeren indien je reeds eigenaar bent van een Coyote-toestel (Mini Coyote v1, v2 en Plus, Coyote Rider v1 en v2, Coyote NAV v2, Nieuwe Coyote) om gratis van iCoyote te kunnen genieten.


4.5. Hoe koop ik een abonnement op iCoyote ?

Na verloop van de kennismakingsperiode kun je een abonnement op de toepassing nemen:
- 1 maand: 11,99 €
- 6 maanden + 6 maanden gratis (1 jaar): 49,99 € (ongeveer 4 euro per maand)

Iphone: valideer de aankoop door de gegevens van je iTunes-account in te voeren. Daarop wordt je iTunes-account bij Apple gedebiteerd. Je abonnement wordt gevalideerd en op je toepassing geïnstalleerd.

Android: om de aankoop te valideren, moet je opnieuw naar de site van Coyote. Daar dien je de betaalwijze te kiezen en je bankgegevens te valideren via de beveiligde site. Daarop wordt je abonnement gevalideerd en op je toepassing geïnstalleerd.

 


4.6. Gratis gebruik via een Coyote ID

Als u al beschikt over een Coyotetoestel en een realtime abonnement (Mini Coyote v1, v2 en hoger, Coyote Rider v1 en v2, Coyote NAV v2), kunt u gratis en zonder meerprijs gebruik maken van de iCoyote-toepassing.
 
Zodra de ontdekkingsperiode voorbij is, wordt u gevraagd om uw "Coyote ID" in te vullen samen met de laatste 4 cijfers van uw "SN".
Die informatie is beschikbaar in de parameters van uw Coyote-toestel of rechtstreeks in uw persoonlijke ruimte op de website www.coyotesystems.eu.
 
Via de knop "Ontkoppelen" in de parameters kunt u het Coyote-abonnement ontkoppelen van een iPhone om het op een andere iPhone te kunnen gebruiken.
Opgelet, een Coyote-abonnement is slechts bruikbaar op een iPhone tegelijk.

BELANGRIJK: Geef uw Coyote ID en uw SN niet aan om het even wie. Die gegevens zijn persoonlijk en zorgen ervoor dat u zich met onze website kunt verbinden. Dit is gevoelige informatie.

____________________________________________________________

4.7. Hoe kan ik mijn iCoyote-abonnement overdragen?

Wil je je abonnement overdragen van een Iphone naar een Android of van een Android naar een Iphone? Stuur gewoon een e-mail naar support@coyotesystems.be met vermelding van je oude en je nieuwe ID-nummer (of desgevallend je e-mailadres). Het abonnement zal worden overgedragen: binnen 48 tot 72 uur na de aanvraag ontvang je een e-mail ter bevestiging. Je kan ook bellen naar de Klantenservice op het nummer 070.211.225070.211.225.


4.8. Hoe draag ik mijn abonnement over van een Iphone naar een Iphone?

Je hebt een abonnement via je iCoyote-toepassing en je hebt een nieuwe iPhone?
Meld je abonnement opnieuw aan op je nieuwe iPhone door de herstelcode in te voeren in de parameters van de toepassing.

                                


Heb je de herstelcode verloren? Voer je registratie-e-mailadres in het gedeelte ‘herstelcode’ van de online hulp in die je via het menu van je toepassing kan oproepen. Je ontvangt je herstelcode dan via e-mail (vergeet niet je spam te controleren).

Opgelet: de herstelcode werkt enkel indien er een ‘betalend’ abonnement is op de oude toepassing. De gratis maanden zijn niet overdraagbaar.

Deel deze code met niemand: het is persoonlijke en gevoelige informatie.

 


4.9. Hoe koppel of ontkoppel ik mijn toestel aan/van mijn toepassing?

Je Coyote-toestel is aan je iPhone gekoppeld om gebruik te kunnen maken van het abonnement, maar je verandert van iPhone:

Via de knop "Ontkoppelen" in de parameters van de toepassing kun je het Coyote-abonnement van de ene iPhone loskoppelen zodat je het op een andere iPhone kunt gebruiken.

Opgelet: een Coyote-abonnement is slechts bruikbaar op een toepassing tegelijk.

BELANGRIJK: Geef je Coyote ID en je SN niet aan om het even wie. Die gegevens zijn persoonlijk en stellen je in verbinding met onze website.   

 


4.10. Annulering en terugbetaling van het iCoyote-abonnement

Je hebt een iCoyote-abonnement gekocht maar je had het graag terugbetaald ?

Iphone: Coyote behandelt geen aanvragen voor annulering en/of terugbetaling van iCoyote op Iphone. Aangezien de aankoop gebeurde via iTunes, dien je de terugbetaling rechtstreeks aan Apple te vragen via je iTunes-account.

Android: Aangezien de betaling rechtstreeks via de internetsite van Coyote gebeurde, behandelt Coyote aanvragen tot terugbetaling zelf. Stuur je aanvraag tot terugbetaling via e-mail naar support@coyotesystems.be met vermelding van de bestelling die je wenst te annuleren (ID + bestelnummer of soort abonnement) en je bankgegevens (IBAN + BIC + naam van je bankinstelling).

Wij verbinden ons ertoe om de klant te vergoeden binnen 30 dagen na ontvangst van de aanvraag.

 


4.11. Gebruik van iCoyote in Europa

iCoyote beschikt over een database van vaste camera’s (gevarenzone genoemd in Frankrijk) in 30 Europese landen.
 

Momenteel beschikken enkel volgende landen over de verklikkersfunctie: Frankrijk, België, Spanje, Italië, Luxemburg, Nederland, Tsjechische Republiek, Verenigd Koninkrijk
De iCoyote-toepassing vereist een permanente kwaliteitsvolle GPS-ontvangst en een gsm-ontvangst (2G of 3G) met tussenpozen Een permanente gsm-dekking is niet nodig voor de goede werking van de toepassing.
Aangezien GPS-tools voor hulp bij het rijden verboden zijn in bepaalde landen (Zwitserland, Duitsland…), is het aan u om te controleren of het gebruik van iCoyote mogelijk is in het land waar u zich bevindt.

 


4.12. DATA-verbruik

De ICoyote-toepassing verbruikt gemiddeld 300kb per uur in normale modus en 3mb per uur in kaartmodus.
Het is aan u om de tarieven te controleren die uw telefoonoperator toepast.
Voor een gebruik in het buitenland dient u te controleren of het roamingtarief voor data dat uw operator hanteert, compatibel is met een langdurig gebruik van de toepassing.

 


4.13. Bij problemen


Hierna volgt een lijst met de meest voorkomende problemen en hun oplossingen.
 
4.13.1   Probleem: bij het opstarten wordt de registratie-e-mail telkens opnieuw gevraagd
Mogelijke oorzaken:
 Je hebt de activatie-e-mail niet ontvangen of je hebt de registratielink niet aangeklikt in de activatie-e-mail.
Oplossing: Verwijder de toepassing en installeer ze opnieuw met hetzelfde e-mailadres en klik binnen 24 uur op de activatielink die je via e-mail ontvangt (BAL of SPAM).
 
4.13.2   Probleem: Verandering van e-mailadres
Mogelijke oorzaak:
 Je wenst niet langer gebruik te maken van het e-mailadres dat bij de eerste installatie werd opgegeven.
Oplossing: Ga naar het menu Tools. Selecteer ‘registratie-e-mail’, voer je nieuwe e-mailadres in, valideer het door op de OK-knop te drukken.
 
4.13.3   Probleem: Geen gps-ontvangst
Mogelijke oorzaak:
 De gps-functie is niet geactiveerd in je gsm.
Oplossing: Ga naar de parameters van je gsm en activeer de gps-functie. Het is ook belangrijk dat je je in een open gebied bevindt met een 2G- of 3G-netwerk.
 
4.13.4   Probleem: De toepassing is niet geregistreerd op Android
Mogelijke oorzaak: 
De registratie is niet voltooid.
Oplossing: Ga naar het ‘COYOTE’-menu van je toepassing en vervolgens naar ‘online account’. Kies het vlaggetje dat bij je land hoort en maak een account aan (voor nieuwe klanten) of registreer je (voor bestaande klanten).

4.13.5   Probleem: Verkeerde activatielink

Mogelijke oorzaak: Je toepassing is geïnstalleerd via een land dat niet door iCoyote (Android) wordt gedekt.
Oplossing: Verwijder de toepassing en installeer ze opnieuw in het land van jouw registratie met een nieuw e-mailadres.

4.13.6   Probleem: De herstelcode werkt niet (enkel Iphone)
Mogelijke oorzaak:
 Het ingevoerde registratie-e-mailadres voor je nieuwe toepassing is niet hetzelfde als dat van de oude.
Oplossing: Verwijder de toepassing en installeer ze opnieuw met hetzelfde e-mailadres als dat van de oude toepassing. Is dat niet mogelijk? Neem contact op met de Klantenservice. Opgelet: de herstelcode werkt enkel indien er een ‘betalend’ abonnement is op de oude toepassing. De gratis maanden zijn niet overdraagbaar.

4.13.7   Probleem: Er wordt geen abonnement voorgesteld / ik kan mij niet abonneren (Android)
Mogelijke oorzaak:
 De registratie is niet voltooid / je toepassing is niet de juiste versie.
Oplossingen: Ga naar het ‘COYOTE’-menu van je toepassing en vervolgens naar ‘online account’. Kies het vlaggetje dat bij je land hoort en maak een account aan (voor nieuwe klanten) of registreer je (voor bestaande klanten). / Download de meest recente versie van de toepassing.

4.13.7   Probleem: Gps-aansluiting KO.
Mogelijke oorzaak:
 Je hebt geen 3G op je gsm of een ontoereikend DATA-pakket.
Oplossing: Controleer of de gps-functie en 3G geactiveerd zijn. Controleer of je forfait toereikend is voor het gebruik van de toepassing. Indien alles in orde is, neem je best contact op met de fabrikant. 

 

5. PARRAINAGE                                                              

5.1.Hoe werkt het peterschap?

Coyote Systems Benelux biedt je de mogelijkheid te genieten van twee maanden gratis abonnement door peter te worden van een van jouw vrienden. De persoon waarvan je peterschap opneemt ontvangt op zijn/haar beurt een maand gratis abonnement. Om van dit aanbod te kunnen genieten moet deze persoon een Coyote-toestel en een abonnement aankopen via de website www.coyotesystems.be

 


5.2.Hoe word ik peter van een vriend?

De peter gaat naar zijn account-ruimte via de volgende link: www.coyotesystems.be/fr/users/index/sponsor.

Hij of zij vermeldt daar het e-mailadres van de personen waarvan hij of zij het peterschap wil opnemen. Deze personen ontvangen een e-mail, met daarin een link, waarmee ze kunnen genieten van een maand gratis abonnement.


5.3. Hoe genieten van een peterschapsaanbod?

De persoon waarvan men het peterschap opneemt, ontving een e-mail met het voorstel om in te gaan op het aanbod. Door te klikken op de link in deze e-mail, wordt deze persoon rechtstreeks naar het peterschapsaanbod geleid.

Zodra deze persoon het aanbod accepteert (uitsluitend via de link), ontvangt de peter automatisch 2 maanden gratis abonnement.

/nl/
nl